I januar 1975 blev mk1 afløst af mk2. Den var et fælles projekt mellem de tyske og de engelske afdelinger.
De kunne fås som 2- eller firdørs og med runde og firkantede lygter alt efter udstyrsniveau.
Ved lanceringen var den billigste gademodel en Base/Popular efterfulgt af L og GL med Ghia som topudstyrsniveauet. Ford havde ved lanceringen lige købt Ghia. Den kunne også fås i en Mexico-udgave og som en RS2000.GL og Ghia havde firkantede lygter.
Mk2 Van var identisk med mk1 van bortset fra fronten og interiøret. Men ellers var Mk2 noget mere firkantet i designet. Teknisk var de meget identiske.
Mk2 havde dog en let ændret undervogn, hvilket i øvrigt de mk1, der blev fremstillet i månederne før mk2, også havde. Men stadig med bladfjedre.
Modellen fik et facelift i 1978, hvor L også fik firkantede lygter samt interiøret blev forbedret i modelserien.
I 1977 var forhandlerpriserne som følger:
• 1100: 39.146 kr. svarende til 159.704 kr. i dag
• 1300: 41.192 kr. svarende til 168.051 kr. i dag
• 1600 Sport: 51.207 kr. svarende til i dag 208.909 kr.
• 1600 Ghia 3-dørs: 60.207 kr. svarende til 245.626 kr. i dag
• RS2000: 63.703 kr. svarende til 259.889 kr. i dag